Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Stowarzyszenia i fundacje! Macie pytania prawne, formalne, księgowe? Pomożemy je rozwiązać. Piszcie: info@ngo.pl i dzwońcie: 801 646 719 lub 22 828 91 21 (g. 9.00-13.00).
Reklama
Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze
Żurawia 43, Warszawa, Polska, Lokalizacja 300 metrów od Metra Centrum.
za 16 dni
2 lipca 2019, 10:00
Płatne

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie "Prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej". Szkolenie odbędzie się 2 lipca 2019 r. w Warszawie. Udział w zajęciach jest odpłatny.

Reklama

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie:

Prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej

Data: 2 lipca 2019, 10:00 - 15:00

Miejsce: Warszawa, ul. Żurawia 43

Cena: 409 zł przy zgłoszeniu do 18 czerwca.

Rabat 50 % dla co drugiej osoby z tej samej Instytucji.

Cele: Zdobycie wiedzy praktycznej na temat właściwego przygotowania i prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej.

Adresaci: Osoby, które w swoich jednostkach są odpowiedzialne za prowadzenie Biuletynu i podejmowanie decyzji o tym co zostanie w nim opublikowane tj. koordynatorów i głównych redaktorów BIP oraz radców prawnych i rzeczników prasowych.

Prowadzący: Dyplomowany Archiwista, absolwent Instytutu Historii Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Historia, specjalizacja Archiwistyka i Zarządzanie Dokumentacją Współczesną. Czynny Administrator Bezpieczeństwa Informacji. Były Specjalista ds. Archiwizacji oraz Kierownik Projektów w ArchiDoc SA. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu archiwizacji dokumentacji, systemów teleinformatycznych (w szczególności EPUAP2), prawa archiwalnego, administracyjnego, ochrony danych osobowych oraz zarządzania dokumentem i podpisem elektronicznym dla wielu instytucji państwowych, samorządowych i firm prywatnych.

Program:

I. Podstawy prawne prowadzenia BIP.

1. Kto ma obowiązek prowadzić BIP.

2. Kluczowe założenia ustawy o dostępie do informacji publicznej.

3. Informacje publikowane w BIP - obowiązek czy przyjazna forma prowadzenia polityki informacyjnej.

4. Prowadzenie BIP a wnioskowy dostęp do informacji publicznej.

5. BIP a ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego.

II. BIP- zagadnienia praktyczne.

1. Wymogi dla podmiotowych stron BIP w myśl rozporządzenia MSWiA.

2. Powołanie i kompetencje zespołu dedykowanego ds. BIP, zalecane procedury.

3. Przestrzeganie zakazów publikacyjnych. Co może zostać uznane za reklamę?

4. Jak prawidłowo oznaczać udostępniane informacje - sposób wypełniania metryczki.

5. Proces publikacji w BIP (sposób przekazywania, forma publikacji, terminy, archiwizacja, aktualizacja informacji, linkowanie).

6. Jak dokonywać w BIP prawidłowego wyłączenia jawności danych prawnie chronionych?

7. Efektywność BIP a udostępnianie informacji w trybie wnioskowym.

8. Urzędowy publikator teleinformatyczny a internetowy serwis www.

9. Obowiązek zgłoszeniowy i funkcjonalność strony głównej BIP.

10. Standaryzacja podmiotowych stron BIP w myśl rozporządzenia MSWiA.

11. Jak prawidłowo oznaczać udostępniane informacje - sposób wypełniania metryczki.

12. Kluczowe orzecznictwo sądów administracyjnych związane z BIP.

III. Obowiązki publikacyjne określone w ustawie o dostępie do informacji publicznej.

1. Publikowanie programów, planów i innych zamierzeń.

2. Udostępnianie zarządzeń, aktów normatywnych i ich projektów.

3. Jak udostępniać informacje o sposobie załatwiania spraw i ich stanie?

4. Jak często i szczegółowo publikować dane o majątku oraz finansach?

5. Udostępnianie informacji o prowadzonych rejestrach, ewidencjach i archiwach.

6. Problematyka udostępniania dokumentacji przebiegu i efektów kontroli.

7. Publikacja treści i postaci dokumentów urzędowych – porady praktyczne.

8. Jakie informacje mogą, ale nie muszą znaleźć się w BIP? Prawo i praktyka.

9. Jak poinformować o tym czego zabrakło w Biuletynie?

IV. Ograniczenia na stronach BIP.

1. Zakres jawności danych o pracownikach i osobach pełniących funkcje publiczne.

2. Skuteczne i prawidłowe wyłączenie jawności tajemnic oraz danych prawnie chronionych?

3. Przestrzeganie zakazów publikacyjnych. Co może zostać uznane za reklamę?

V. Dyskusja.

Szczegóły wydarzenia

Rodzaj wydarzenia:
Płatne
Termin rejestracji:
25 czerwca 2019, 23:59
Początek wydarzenia:
2 lipca 2019, 10:00
Zakończenie wydarzenia:
2 lipca 2019, 15:00
Miejsce:
Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze
Żurawia 43, Warszawa, Polska
Lokalizacja 300 metrów od Metra Centrum.
Osoba kontaktowa:
Pokaż
E-mail:
Pokaż
Telefon:
Pokaż
Redakcja portalu www.ngo.pl nie odpowiada za treść zaproszeń.
Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu.