Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Od 20 lat portal ngo.pl bezpłatnie pomaga organizacjom pozarządowym. Pomóż nam pomagać dalej. Wspieraj NGO w PL

Kampania społeczna "Alkohol – Znaj Ryzyko" obala mity! [patronat warszawa.ngo.pl]

Reklama
Cała Polska
27 października 2020, 00:00
27 października 2020, 00:00 - 31 grudnia 2020, 23:59
Bezpłatne

Alkohol jest dobry na trawienie? Piwo nie uzależnia? Osoba uzależniona to ktoś z marginesu, kto sam jest sobie winien? Ruszyła kampania społeczna "Alkohol - Znaj Ryzyko", która obala te i inne mity! W akcję włączyli się uznani specjaliści pracujący w obszarze uzależnień oraz Lech Dyblik, polski aktor, który ponad 26 lat temu rozpoczął własną terapię odwykową. W ramach kampanii Fundacji Studio Psychologii Zdrowia powstało 12 filmów. Polecamy!

Autor/źródło: Fundacja Studio Psychologii Zdrowia

Reklama

Jak się pije w Warszawie?
Z danych szacunkowych wynika, że w Warszawie niemal 34 tys. osób jest uzależnionych od alkoholu. W otoczeniu alkoholika żyje blisko 68 tys. dorosłych (współmałżonkowie, rodzice) i tyle samo dzieci wychowuje się w rodzinach z problemem alkoholowym. Ponadto, blisko 118 tys. osób pije ryzykownie, a ponad 84 tys. – szkodliwie. Biorąc pod uwagę powyższe statystyki, kampania “Alkohol – Znaj Ryzyko” jest skierowana do wszystkich mieszkańców Warszawy, w szczególności osób uzależnionych od alkoholu lub pijących alkohol w sposób ryzykowny / szkodliwy.

Mity i stereotypy barierą szukania pomocy
Pierwszym krokiem zbliżającym osoby uzależnione od alkoholu do podjęcia terapii odwykowej jest ich identyfikacja z problemem. Trudności z identyfikacją nie wynikają wyłącznie z mechanizmów choroby alkoholowej, w jakich funkcjonuje osoba uzależniona, ale są związane także z mitami i stereotypami zakorzenionymi w społeczeństwie. Utrudnienia te wiążą się m.in. z negatywnym postrzeganiem choroby alkoholowej jako takiej, a osoby uzależnionej jako wyłącznie kogoś z marginesu, bez perspektyw i możliwości rozwoju, kto dodatkowo „sam jest sobie winien”.

Obalamy mity!
Dlatego kampania „Alkohol – Znaj Ryzyko” ma na celu obalenie mitów społecznych utrudniających identyfikację z chorobą alkoholową, pokazanie uzależnienia od alkoholu jako choroby demokratycznej, na którą może cierpieć każdy – bez względu na płeć, pozycję społeczną czy zajmowane stanowisko. Kampania przybliża także konsekwencje choroby oraz prezentuje profesjonalne formy pomocy, grupy wsparcia i kieruje do nieodpłatnej oferty pomocowej warszawskich organizacji pozarządowych.

W ramach kampanii Fundacja Studio Psychologii Zdrowia wyprodukowała 12 filmów, z udziałem uznanych specjalistów, psychoterapeutów, psychologów i psychiatrów. Akcję wsparł także Lech Dyblik, polski aktor, który ponad 26 lat temu rozpoczął własną terapię odwykową.

Kampania powstała dzięki współfinansowaniu ze środków m.st. Warszawy.
W promocję kampanii zaangażował się serwis STOPuzależnieniom.pl.

Serwis warszawskich organizacji pozarządowych warszawa.ngo.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.
Zdjęcie

Małgorzata Kruk i Piotr Nagiel w studio

Autor/źródło: Fundacja Studio Psychologii Zdrowia
Zdjęcie

Ewa Woydyłło-Osiatyńska w studio

Autor/źródło: Fundacja Studio Psychologii Zdrowia
Zdjęcie

Katarzyna Banach w studio

Autor/źródło: Fundacja Studio Psychologii Zdrowia
Zdjęcie

Lech Dyblik w studio

Autor/źródło: Fundacja Studio Psychologii Zdrowia
Zdjęcie
Autor/źródło: M.St. Warszawa
Miniatura zdjęcie 1
Miniatura zdjęcie 2
Miniatura zdjęcie 3
Miniatura zdjęcie 4
Miniatura zdjęcie 5

Szczegóły wydarzenia

Rodzaj wydarzenia:
Bezpłatne
Początek wydarzenia:
27 października 2020, 00:00
Zakończenie wydarzenia:
31 grudnia 2020, 23:59
E-mail:
Pokaż
Telefon:
Pokaż
Redakcja portalu www.ngo.pl nie odpowiada za treść zaproszeń.
Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu.