Szkolenia i wydarzenia - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Chcesz dostawać artykuły wybrane przez redakcję ngo.pl specjalnie dla Ciebie? Przeczytaj najciekawsze teksty publicystyczne. Zamów bezpłatny newsletter Magazyn NGO.PL na weekend!

Jak zbudować i wdrożyć politykę informacyjną administracji publicznej

Reklama
Cała Polska

We wtorek, 10:00 - 14:00

4 października 2022

Płatne

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie "Jak zbudować i wdrożyć politykę informacyjną administracji publicznej" Szkolenie odbędzie się 4 października 2022 r. w formule online. Udział w zajęciach jest odpłatny.

Reklama

Jak zbudować i wdrożyć politykę informacyjną administracji publicznej

Szkolenie w formule online.

Termin 04 października 2022

Czas trwania 10:00 - 14:00

Cena 359 zł

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE PROGRAM I KARTA ZGŁOSZENIA

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Zapraszamy do udziału w szkoleniu podczas, którego odpowiemy na pytanie jak zbudować i wdrożyć politykę informacyjną administracji publicznej.

Ważne informacje o szkoleniu

Polityka informacyjna jest ważnym elementem zarządzania we współczesnej administracji. Wspiera ona realizowanie publicznych zadań, a także realizowanie celów danej jednostki. Dzięki właściwej komunikacji z mieszkańcami samorząd funkcjonuje sprawnie i efektywnie. Czym jest skuteczna polityka informacyjna w urządzenie administracji publicznej? Jak opracować, przyjąć i realizować politykę informacyjną w swojej jednostce? Jakie elementy ten dokument powinien zawierać? Jak monitorować jego skuteczne stosowanie przez pracowników? Proponujemy Państwu udział w zajęciach podczas którego omówimy przeanalizujemy zagadnienia dotyczące budowania i realizowania polityki informacyjnej w administracji publicznej. Wskażemy jak polityka informacyjna wpływa na budowanie strategii informacyjnej. Omówimy zasady komunikacji z mieszkańcami, tak, żeby w pełni rozumieli plany i decyzje podejmowane przez włodarzy oraz budowanie wizerunku urzędu. Wskażemy mechanizmy monitoringu polityki informacyjnej i jej wykorzystania w poszczególnych działaniach komunikacyjnych jednostki.

Cele i korzyści

• Uczestnicy szkolenia otrzymają wiedzę z zakresu zasad efektywnego komunikowania w administracji publicznej. Między innymi:

  • poznają podstawowe narzędzia komunikowania i sposoby ich wykorzystania,
  • dowiedzą się tego, jak właściwie budować strategię komunikacji,
  • otrzymają wiedzę z zakresu radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi,
  • nauczą się tego, jak sprostać wymaganiom interesantów w zakresie komunikacji,
  • poznają podstawowe narzędzia i techniki promocji.
    • Wskażemy najczęściej pojawiające się błędy i dobre praktyki w zakresie opracowywania i wdrażania polityki informacyjnej. 
    • Odpowiemy na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości. 

Program

1. Zagadnienia i definicje podstawowe:
• Jakie są cele komunikacyjne urzędu.
• Uregulowania prawne.
• Dlaczego urząd powinien prowadzić politykę informacyjną.
• Zadania komunikacyjne w strukturze urzędu.
• Komunikacja jako czynnik rozwoju.
• Budowanie strategii komunikacji w administracji publicznej.
2. Narzędzia wspierające komunikację wewnętrzną i zewnętrzną:
• Media społecznościowe w urzędzie.
• Strona internetowa urzędu i jej znaczenie.
• Media lokalne i samorządowe.
• BIP, tablice informacyjne, systemy SMS i newslettery.
• Konsultacje i spotkania otwarte.
• Obsługa klienta jako element budowania wizerunku.
• Dobre praktyki w zakresie komunikacji,
3. Monitorowanie i ewaluacja polityki informacyjnej.

Adresaci

Pracownicy sektora administracji publicznej, odpowiedzialni za komunikację. W szczególności osoby odpowiedzialne za kontakty z mediami, komunikację wewnętrzną, prowadzenie strony internetowej i mediów społecznościowych

Informacje o prowadzącym

Pracownik sektora publicznego, który od 15 lat jest związany z branżą public relations i zintegrowanej komunikacji marketingowej. Na różnych stanowiskach związanych z komunikacją i marketingiem realizował projekty m.in. dla sektora finansów publicznych. Odpowiadał również za kampanie CSR i PR regionów. Przez wiele lat był rzecznikiem prasowym. Zajmował się również komunikacją w największym polskim portalu społecznościowym nk.pl. Jest absolwentem politologii, filozofii, a także podyplomowych studiów z public relations.

Lokalizacja

Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy

Katarzyna Marciniak-Mordel

Zastępca Dyrektora FRDL Centrum Szkoleniowego w Łodzi
tel. 42 3073238
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl

Agnieszka Klimowicz

Specjalista ds. szkoleń
tel. +48 533 804 115
agnieszka.klimowicz@frdl.org.pl

Informacje dodatkowe

Cena: 359 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Szczegóły wydarzenia

Redakcja portalu www.ngo.pl nie odpowiada za treść zaproszeń.

Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu.