Szkolenia i wydarzenia - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Chcesz dostawać artykuły wybrane przez redakcję ngo.pl specjalnie dla Ciebie? Przeczytaj najciekawsze teksty publicystyczne. Zamów bezpłatny newsletter Magazyn NGO.PL na weekend!

Promocja instytucji w sieci. Kurs specjalisty ds. mediów społecznościowych

Reklama
Cała Polska

17 listopada 2022, 09:30

17 listopada 2022, 09:30 - 23 listopada 2022, 14:30

Płatne

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie "Promocja instytucji w sieci. Kurs specjalisty ds. mediów społecznościowych" Szkolenie odbędzie się w dniach 17, 18, 21, 23 listopada 2022 r. w formule online. Udział w zajęciach jest odpłatny.

Reklama

Promocja instytucji w sieci. Kurs specjalisty ds. mediów społecznościowych

Szkolenie w formule online.

Termin 17-23 listopada 2022

Czas trwania 09:30 - 14:30

Cena 999/1198 zł

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE PROGRAM I KARTA ZGŁOSZENIA

17, 18, 21, 23.11 2022 r. Kurs w godzinach 09:30-14:30 każdego dnia

W dniach 17, 18, 21, 23 listopada 2022 r. FRDL organizuje szkolenie z zakresu promocji instytucji w sieci omówione zostanie promowanie samorządowych i firmowych stron internetowych poprzez portal Facebook i inne portale społecznościowe.

Ważne informacje o szkoleniu

Facebook, Instagram, YouTube, Twitter LinkedIn i TikTok – to tylko najpopularniejsze serwisy społecznościowe, z których korzystają przedstawiciele sektora publicznego. Czy jednak korzystają z tej formy komunikacji właściwie? Liczne, często nieścisłe regulacje prawne, specyficzne oczekiwania odbiorców, a także przekazywanych komunikatów powodują, że aby komunikacja sektora publicznego w tej przestrzeni była właściwa, należy zapoznać się z najważniejszymi uwarunkowaniami. Zarówno dotyczącymi samej komunikacji, budowania jej strategii, jak też funkcjonowania poszczególnych serwisów i obowiązującego prawa. Jak wykorzystywać funkcje poszczególnych serwisów? Jak skutecznie docierać do odbiorców i powiększać ich liczbę? Jak prowadzić atrakcyjny profil? To tylko niektóre z pytania, które się pojawiają. Podczas proponowanego kursu uczestnicy nie tylko poznają najpopularniejsze media społecznościowe i ich funkcjonalności, ale nauczą się budować strategię obecności w nich, najważniejsze zagadnienia prawne i poznają możliwości komunikacji z odbiorcami. Uczestnicy otrzymają wiedzę z zakresu obecności w mediach społecznościowych i możliwości ich wykorzystania.

Cele i korzyści

Uczestnicy 4-dniowego kursu, w jego trakcie:
• Zapoznają się z najpopularniejszymi mediami społecznościowymi (Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube, TikTok) i ich funkcjonalnościami.
• Poznają najważniejsze trendy związane z komunikacją w social media.
• Nauczą się tego, w jaki budować i realizować strategię obecności w social media, a także jak mierzyć zakładane cele.
• Poznają mechanizmy, które wpływają na zasięgi postów, a także zaangażowanie odbiorców.
• Nauczą się metod właściwej komunikacji w mediach społecznościowych i reagowania na sytuacje kryzysowe.
• Poznają rolę, jaką ma stosowanie spójnej identyfikacji wizualnej i zapoznają się z dobrymi praktykami w tym obszarze.
• Zapoznają się z prawnym aspektem prowadzenia profili w mediach społecznościowych.
• Nauczą się wykorzystywać narzędzia oferowane przez poszczególne media.
• Poznają możliwości reklamowe na platformie Facebook.
• Nauczą się tworzyć treści, przyciągające uwagę odbiorcy.
• Poznają zasady tworzenia czytelnych treści.
• Nauczą się optymalizować treści pod kątem SEO, aby były lepiej widoczne w sieci.

Program

Moduł I: Media społecznościowe: od podstawowych trendów i funkcjonalności po budowanie strategii
1. Wprowadzenie w zagadnienie mediów społecznościowych:
• Social media w danych: analiza najważniejszych raportów i trendów.
• Kim są użytkownicy mediów społecznościowych i co z tego wynika dla sektora publicznego.
• Różnice między mediami społecznościowymi a tradycyjnymi kanałami komunikacji.
• Social media w administracji publicznej: o czym należy wiedzieć prowadząc komunikację urzędu.
• Przegląd najważniejszych mediów społecznościowych (FB, Instagram, Twitter, YouTube, TikTok, Linkedin) i ich roli w komunikacji.
2. Zapoznanie z najważniejszymi narzędziami komunikacji social media:

• Facebook :
- analiza dostępnych narzędzi: fanpage, grupy, FB watch, wydarzenia itd.;
- formaty i typy postów,
- Meta Business Site i Pixel wraz z ich możliwościami,
- algorytm serwisu.
• Instagram:
- analiza dostępnych narzędzi: post, rolka, relacja, wyróżniona relacja, transmisja na żywo, katalog, zbiórka pieniędzy,
- reklama na Instagramie,
- algorytm: szanse i wyzwania,
- zagadnienie hashtagów,
- najważniejsze trendy wspierające komunikację.
• YouTube:
- podstawowe informacje na temat funkcji serwisu,
- sposoby wykorzystania YouTube przez urząd,
- wybrane narzędzia wspierające realizację i publikację treści,
• Linkedin:
- rodzaje kont w serwisie,
- możliwości serwisu dla sektora publicznego,
- prowadzenie profilu,
- możliwości reklamowe.
• Twitter:
- funkcje serwisu,
- dlaczego warto korzystać z Twittera,
- możliwości reklamowe:
• TikTok:
- najważniejsze funkcje serwisu,
- znaczenie trendów w prowadzeniu profilu,
- miejsce dla urzędu na TikToku,
- możliwości wykorzystania - dobre przykłady.
• Case studies z administracji publicznej.
3. Strategia social media dla sektora publicznego:
• Po co instytucjom publicznym media społecznościowe.
• Tworzenie planu obecności w mediach społecznościowych krok po kroku.
• Rola strategii regionalnych w działaniach w mediach społecznościowych.
• Mierzenie efektów prowadzonych działań.
• Wykorzystanie Real Time Marketingu i Influencer Marketingu.
• Podstawy content marketingu i jego rola w prowadzeniu profili w social media.

Moduł II: Jak budować fanpage, komunikować się skutecznie i być w zgodzie z obowiązującymi przepisami
1. Budowa efektywnego fanpage’a:
• Przepis na dobry profil.
• Jak zwiększać zasięgi i pozyskiwać nowych obserwujących.
• Zasięg organiczny i płatny.
• Narzędzia pomocne w prowadzeniu komunikacji w social media.
2. Otoczenie prawne a obecność sektora publicznego w mediach społecznościowych:
• Jakie ustawy powinien znać administrator fanpage w sektorze publicznym.
• Co prawo mówi na temat blokowania użytkowników.
• Podstawy RODO w mediach społecznościowych.
• Prawo a publikacje w social media - memy, zdjęcia, teksty itd.
• Dlaczego Biuletyn Informacji Publicznej jest ważniejszy niż fanpage.
• Przegląd i analiza najważniejszych aspektów poszczególnych regulaminów mediów społecznościowych.
3. Wykorzystanie mediów społecznościowych w komunikacji z interesariuszami:
• Komunikacja administracji publicznej i jej specyfika.
• Style komunikacji w mediach społecznościowych: jak wybrać i zastosować właściwy.
• Różnice w komunikacji z użytkownikami poszczególnych kanałów komunikacyjnych.
• Wykorzystanie prostego języka: praktyczne wskazówki i najczęściej popełniane błędy.
• Znaczenie komunikacji wizualnej w komunikacji social media: grafiki, infografiki, pokazy slajdów itd. – w tym dobre i złe przykłady.
• Rola mediów społecznościowych w zarządzaniu kryzysowym.
• Employee Advocacy i social media policy dla sektora publicznego.

Moduł III: Skuteczny copywriting.
1. Wstęp do copywritingu:
• Jak dzisiaj ludzie „konsumują” treści?
• Dlaczego konkurujemy dosłownie ze wszystkim, czyli jak przykuć uwagę odbiorcy?
• Czego szuka czytelnik?
• Kim jest nasz odbiorca?
2. Jak pisać?:
• Odwrócona piramida.
• Zasada 5W.
• Reguła KISS.
• Komunikacja H2H.
3. Wygląd ma znaczenie:
• Estetyka.
• Fonty i kroje.
• Światło.
• Kontrast.
• Akapit.
• Śródtytuły.
• Listy.
• Grafika.
4. Jak tworzyć przykuwające uwagę tytuły i nagłówki?:
• Analiza wybranych tekstów.
• Skuteczne formuły copywriterskie.
5. Jak w praktyce wykorzystać język korzyści?:
• Laddering – metoda odkrywania korzyści.
• Cecha – zaleta – korzyść.
• Odrobina perswazji.
• Wezwanie do działanie.
6. Jak tworzyć teksty, które będą łatwe do wyszukania w Google?:
• Jak działa Google?
• Jak optymalizować teksty pod wyszukiwarkę Google?
7. Narzędzia copywritera.
8. Warsztat praktyczny.
9. Praktyczne wskazówki i podsumowanie.

Moduł IV: Kreatywna promocja w mediach społecznościowych i Facebook ADS.
1. Tworzenie treści:
• Tworzenie treści na potrzeby social mediów.
• Techniki wykorzystania treści na wiele różnych sposobów.
• Popularne formaty: tekst, video, grafiki.
• Mierzenie i analiza działań.
2. Działania organiczne vs reklamowe:
• Jak docierać do potencjalnych odbiorców?
• Jak planować publikację wpisów?
• Profile firmowe i ich administrowanie.
• Zasięg organiczny w social media.
3. Wprowadzenie do Facebook Ads:
• Ekosystem reklamowy Facebooka.
• Facebook Ads czy inne systemy reklamowe?
• Czy zasięgi organiczne nie wystarczą?
4. Wstęp do reklamy na Facebooku:
• Benchmarking działań reklamowych, narzędzia do sprawdzania konkurencji.
• Narzędzie do tworzenia materiałów promocyjnych.
• Specyfikacja techniczna reklam.
• Formaty reklamowe.
• Tworzenie reklamy krok po kroku.
5. Panel reklamowy na Facebooku:
• Struktura Facebook Ads.
• Bezpieczeństwo konta reklamowego.
• Jak wygląda Menedżer Firmy.
• Konto reklamowe i narzędzia Facebooka.
6. Praca warsztatowa.
7. Praktyczne wskazówki i podsumowanie.

Adresaci

Pracownicy jednostek sektora publicznego, odpowiedzialni za prowadzenie kont w mediach społecznościowych, promocję i komunikację w instytucji, pracownicy instytucji i organizacji pozarządowych realizujących zadania publiczne.

Informacje o prowadzących

Trener 1 - Pracownik sektora publicznego, który od 15 lat jest związany z branżą public relations i zintegrowanej komunikacji marketingowej. Na różnych stanowiskach związanych z komunikacją i marketingiem realizował projekty m.in. dla sektora finansów publicznych. Odpowiadał również za kampanie CSR i PR regionów. Przez wiele lat był rzecznikiem prasowym. Zajmował się również komunikacją w największym polskim portalu społecznościowym nk.pl. Jest absolwentem politologii, filozofii, a także podyplomowych studiów z public relations. (Moduł I i II)

Trener 2 - Absolwent Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, certyfikowany trener na poziomie odpowiadającym EQF 5 European Qualification Framework (Senior Trainer). Praktyk z kilkunastoletnim doświadczeniem w komunikacji, marketingu, i zarządzaniu wizerunkiem (doświadczenia zawodowe zdobywał w samorządzie, organizacjach pozarządowych i biznesie). Współautor podręcznika „Narzędziownik promocyjny dla organizacji pozarządowych”. Autor publikacji w takich mediach, jak Forbes, Antyweb, Marketing w Praktyce, Dziennik Zachodni, Wirtualna Polska. Prelegent wielu imprez branżowych w rodzaju LinkedIn Local, Internet Beta, Sprawny Marketing. Prowadził szkolenia m.in. dla Instytutu Wzornictwa Przemysłowego, Microsoftu, Santander Banku. (Moduł III i IV)

Lokalizacja

Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy

Agnieszka Klimowicz

Specjalista ds. szkoleń
tel. +48 533 804 115
agnieszka.klimowicz@frdl.org.pl

Informacje dodatkowe

Cena: 999 zł netto/os. przy zgłoszeniu do 21 października. 1198 PLN netto/os. przy zgłoszeniu od 24 października. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 14 listopada 2022 r.

Szczegóły wydarzenia

Redakcja portalu www.ngo.pl nie odpowiada za treść zaproszeń.

Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu.