Szkolenia i wydarzenia - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Piszesz wniosek o dotację, mały grant do urzędu miasta, gminy? Jak wypełnić formularz wniosku? Zamów poradnik ngo.pl

Reklama
Cała Polska

9 stycznia 2023, 19:00

9 stycznia 2023, 19:00 - 22 maja 2023, 20:30

Bezpłatne

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów (Cyfryzacja KPRM) zaprasza na darmowy kurs online dla pasjonatów programowania, którzy chcą dzielić się swoją wiedzą z dziećmi i młodzieżą ze szkół podstawowych. To kurs dla edukatorów i edukatorek, składający 10 spotkań online. Pokażemy Wam jak korzystać ze scenariuszy lekcji, które przygotowaliśmy w Klubie Młodego Programisty.

Reklama

Zaprezentujemy Wam szereg sposobów na realizację zajęć z programowania dla różnych grup wiekowych w oparciu o darmowe i ogólnodostępne narzędzia. Na kursie uczestnicy przejdą poszczególne etapy wprowadzania w świat kodu, jednocześnie poznając rozwiązania i pomysły dotyczące prowadzenia zajęć, zarówno w wersji online i offline. Będzie praktycznie, konkretnie i twórczo. Wśród tematów znajdą się m.in. kodowanie offline, aplikacje i platformy takie jak code.org, Scratch Junior i Scratch, elementy sztucznej inteligencji, programowanie tekstowe oraz Design Thinking.

Dla kogo przygotowany jest kurs?

Kurs jest dedykowany nauczycielom, nauczycielkom, edukatorom i edukatorkom, którzy chcą się dowiedzieć jak prowadzić zajęcia z podstaw programowania wśród dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych. Jeżeli  jesteś pasjonatem programowania i chcesz się dzielić swoją wiedzą z młodszymi – także zgłoś się do nas śmiało!

Plan kursu

Spotkanie 1 / poniedziałek 9.01.2023 / godz. 19:00 - 20:30

Offline, czyli bazowanie na doświadczeniach – metodyka wprowadzenie do podstaw programowania 

Uczestnicy  warsztatu poznają uniwersalne pojęcia występujące w programowaniu. Odkryją również, że można je spotkać w prostych czynnościach i doświadczeniach dnia codziennego. Będzie to również okazja do przedstawienia podstaw metodyki wprowadzania elementarnych podstaw programowania, która z powodzeniem jest realizowana na całym świecie, w tym na Harvardzie.  

Spotkanie 2 / poniedziałek 23.01.2023 / godz. 19:00 - 20:30

Aplikacje i zasoby wspierające naukę programowania 

W sieci znajduje się wiele aplikacji i zasobów, które pozwalają rozwijać kompetencje potrzebne do nauki programowania (atrakcyjne gry, wyzwania i łamigłówki). W czasie warsztatu uczestnicy poznają te sprawdzone w praktyce narzędzia oraz wykorzystają w praktycznych działaniach.  

Spotkanie 3/ poniedziałek 6.02.2023 / godz. 19:00 - 20:30

Strona code.org i jej edukacyjne zasoby 
W czasie warsztatu zostaną przedstawione aplikacje i zasoby internetowe sprzyjające nauce programowania. Będą to, sprawdzone w pracy z młodymi ludźmi w różnym wieku, różnorodne propozycje. Stanowią one również świetną rozgrzewkę rozpoczynającą zajęcia albo mogą być element ułatwiającym zrozumienie uniwersalnych pojęć programowania takich jak: sekwencja, pętla, warunek oraz zmienna. 

Spotkanie 4 / poniedziałek 20.02.2023/ godz. 19:00 - 20:30

Mały, twórczy programista - Scratch Junior 

Podczas warsztatu uczestnicy poznają możliwości aplikacji Scratch Junior oraz sposoby na wykorzystanie jej w duchu twórczego programowania (creative computing). Poznają oni również możliwości związane z wykorzystaniem funkcji kamery oraz tworzenia jednego projektu z użyciem różnych urządzeń. Dowiedzą się też, w jaki sposób zainstalować Juniora na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych oraz skąd czerpać inspiracje i scenariusze na zajęcia z jego wykorzystaniem. 

Spotkanie 5 / poniedziałek 6.03.2023 / godz. 19:00 - 20:30

Twórcze programowanie w Scratchu 

Podczas warsztatu uczestnicy poznają różne funkcjonalności platformy edukacyjnej Scratch. W czasie aktywności  zaprezentujemy możliwości tego narzędzia w zakresie współpracy, informacji zwrotnej oraz udostępniania przygotowanych projektów. Podczas zajęć Scratch zostanie przedstawiony w sposób zgodny z perspektywą kreatywnego programowania. 

Spotkanie 6 / poniedziałek 20.04.2023 / godz. 19:00 - 20:30

Poznajemy sztuczną inteligencję przez zabawę 

Podczas warsztatu uczestnikom zostaną przedstawione proste narzędzia wspierane przez AI (sztuczną inteligencję), które umożliwiają zrozumienie podstaw działania tej technologii. Uczestnicy otrzymają również zbiór zasobów, które pozwalają wykorzystać narzędzia oparte na AI do kreatywnej i twórczej pracy z młodymi ludźmi.  

Spotkanie 7 / poniedziałek 3.04.2023 / godz. 19:00 - 20:30

Robotyka 

Automatyzacja i robotyka wpływają i zmieniają coraz więcej obszarów w życiu ludzi. W czasie webinaru zostanie przedstawione, w jaki sposób można wykorzystywać robotykę do wspierania młodych ludzi w rozwijaniu ich kompetencji przyszłości.  

Spotkanie 8 / poniedziałek 17.04.2023 / godz. 19:00 - 20:30

Tworzenie i wykorzystywanie modeli AI z pomocą maszynowego uczenia się 

Podczas warsztatu uczestnicy poznają narzędzie Teachable Machine oraz dowiedzą się, jak wykorzystać stworzony model AI w języku programowania Scratch i Java Script. Poznają też pomysły na wykorzystanie tego narzędzia w ramach różnych projektów tematycznych.  

Spotkanie 9 / poniedziałek 8.05.2023 / godz. 19:00 - 20:30

Od bloku do tekstu. Jak w prosty sposób przejść od kodowania bloczkowego do tekstowego? 

Podczas warsztatu uczestnicy poznają prosty sposób na łagodne wprowadzenie swoich uczniów w świat programowania tekstowego. Zapoznają się z podstawowymi funkcjonalnościami platformy Trinket. Ułożą skrypty z wykorzystaniem kodowania przy pomocy bloczków oraz prosty program w języku Python.

Spotkanie 10 / poniedziałek 22.05.2023 / godz. 19:00 - 20:30

Design Thinking 

Design Thinking to popularna metoda pracy projektowej, która z powodzeniem stosowana jest zarówno w biznesie, jak i w projektach społecznych. Zadomowiła się również w edukacji. Design Thinking jest bardzo dobrym uzupełnieniem pracy dotyczącej nowych technologii. Pozwala ona wprowadzać młodych ludzi w prace opartą na współpracy oraz na cyklu prototypowania i testowania. W czasie warsztatu uczestnicy doświadczą wszystkich etapów Design Thinking projektując aplikację mobilną.  

Rejestracja

Udział w kursie jest darmowy. Należy jednak wcześniej dokonać rejestracji na stronie:

https://cyfrowydialog.clickmeeting.com/kmp-kurs-dla-doroslych/register

Ilość miejsc na kurs jest ograniczona.

Uczestnicy, którzy będą mieć 70% frekwencji podczas zajęć otrzymają certyfikat ukończenia kursu.

Do zobaczenia na kursie online! Zachęcamy również do śledzenia naszego profilu na Facebooku, znajdziecie tam wszystkie aktualne informacje: https://www.facebook.com/KlubMlodegoProgramistyPl

O Klubach Młodego Programisty

Kluby to część projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechnienia korzyści z wykorzystaniem technologii cyfrowych”. Projekt jest realizowany przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów wspólnie z Państwowym Instytutem Badawczym NASK. Dzięki Klubom promujemy naukę programowania wśród dzieci.

Bezpłatne warsztaty odbywają się w 16 miastach: Busko Zdroju, Chełmie, Działdowie, Gryfinie, Grajewo, Luboniu, Nakle nad Notecią, Namysłowie, Nowej Soli, Oleśnicy, Sieradzu, Skawinie, Słupsku, Stalowej Woli, Wyszkowie, Żywcu. Prowadzimy także zajęcia online – dostępne dla dzieci i młodzieży z całej Polski. A także dedykowane spotkania online dla rodziców i edukatorów.

Więcej informacji o Klubach znajdziecie na stronie: www.klubmlodegoprogramisty.pl

Szczegóły wydarzenia

  • Rodzaj wydarzenia:
    Bezpłatne
  • Początek wydarzenia:
    9 stycznia 2023, 19:00
  • Zakończenie wydarzenia:
    22 maja 2023, 20:30
  • Organizator:
    Kancelaria Prezesa Rady Ministrów (Cyfryzacja KPRM)
  • E-mail:
    Pokaż

Redakcja portalu www.ngo.pl nie odpowiada za treść zaproszeń.

Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu.