Szkolenia i wydarzenia - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

ABC obowiązków organizacji pozarządowych Księgowość, sprawozdawczość, RODO. Skorzystaj z kursu eduNGO >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

Zgłoś swoją klasę LO do projektu WDECH i zmieńcie postawy warszawiaków!

Reklama

Warszawa, Polska

11 czerwca 2024, 00:00

11 czerwca 2024, 00:00 - 25 czerwca 2024, 23:59

Bezpłatne

W projekcie pracować będziemy z młodzieżą ze szkół ponadpodstawowych. To oni niebawem podejmą swoje pierwsze decyzje dotyczące środków transportu – czy robić prawo jazdy i kupować samochód czy wybrać transport publiczny i mikromobilność – lekkie pojazdy nie generujące spalin, czyli hulajnogi, rowery, rowery elektryczne itp. Młodzi ludzie opracują kampanie społeczne dotyczące zanieczyszczenia powietrza i wpływu samochodów na powietrze.

Logo projektu wraz z partnerami

Logo projektu wraz z partnerami

Autor/źródło: https://namiejscu.org/
Reklama

Projekt na skróty:

  1. W Twojej szkole powstaje grupa (lub grupy) około 10-osobowa, której zadaniem będzie zaprojektowanie kampanii społecznej dotyczącej czystego powietrza.
  2. Do dyspozycji grupy jest budżet oraz możliwość spotykania się z ekspertami od różnych form realizacji tego typu kampanii.
  3. Równolegle uczniowie formułują postulaty dla przedstawicieli Ratusza.
  4. Nauczyciel, który opiekuje się daną grupą bierze udział w ciekawym szkoleniu przygotowawczym, otrzymuje wsparcie opiekuna ze strony organizatora projektu oraz wynagrodzenie.
  5. Projektowi towarzyszą wydarzenia rozwojowe dla uczniów i nauczycieli oraz badanie ewaluacyjne. Najlepsze kampanie społeczne zostaną zrealizowane w przestrzeni miasta.
  6. Szkoła otrzymuje certyfikat “Szkoły zaangażowanej społecznie”
  7. Nauczyciel sam wybiera formę oraz tryb działania z grupą.
  8. Projekt będzie realizowany w roku szkolnym 2024/2025.

Dlaczego?

Z badań z 2022 roku (raport Inicjatywy TRUE) wynika, że 17% samochodów osobowych poruszających się po Warszawie zostało wyprodukowanych przed 2006 rokiem, a to one są poważnym źródłem zanieczyszczeń powietrza w mieście. Dla młodych ludzi w Polsce, którzy właśnie ukończyli szkołę średnią, najbardziej preferowanym środkiem transportu jest samochód. Młodzi ludzie wolą kupować używane samochody z kilku powodów. Jednym z najważniejszych powodów są pieniądze, ale sama marka również odgrywa ważną rolę. Wolą wybrać stare BMW lub Audi niż nowego Fiata. Polski rynek samochodów używanych jest pełen starych pojazdów importowanych z Niemiec i innych krajów Europy Zachodniej. Według danych Rankomat (2023 r.) do najczęściej ubezpieczanych samochodów przez młodych kierowców (18-25 lat) w Polsce należą: BMW 2007, VW 1999, Audi A3 2003 i Audi A4 2008, Opel Astra 2005Alternatywy (dla posiadania samochodu), takie jak transport publiczny, jazda na rowerze, chodzenie pieszo, nie są uważane przez młodzież za atrakcyjne.

Nauczycielom prowadzącym grupy projektowe proponujemy:

  1. Poznanie nowego, angażującego formatu/metody pracy odpowiadającej na bardzo aktualny dla młodzieży temat.
  2. Samodzielność i elastyczność w tworzeniu ram dla pracy grupy, wybór adekwatnej formy i doprecyzowanie harmonogramu w zgodzie z potrzebami i rytmem danej szkoły.
  3. Wynagrodzenie za udział w projekcie (4000 zł brutto).
  4. Wspierający, nowoczesny warsztat metodyczny łączący metodę pracą projektu i design thinking.
  5. Wsparcie opiekuna grupy ze strony organizatora (wsparcie logistyczne, metodyczne).
  6. Udział w spotkaniach młodzieży z zewnętrznymi ekspertami – specjalistami w dziedzinach związanych z tworzeniem kampanii reklamowych i społecznych.
  7. Inspirujące spotkania i warsztaty na wydarzeniu otwierającym projekt.
  8. Współpracę w grupie nauczycielskiej (spotkania online i na żywo) z innymi pedagogami.
  9. Zaświadczenie poświadczające nabycie nowych kompetencji, udział w aktywnościach i zaangażowanie w projekcie.

Harmonogram

  • czerwiec ‘24 – rekrutacja: termin nadsyłania zgłoszeń do 25 06 2024 —> https://bit.ly/3VdnCD2
  • koniec sierpień ‘24 – szkolenia dla nauczycieli (termin do uzgodnienia z wyłonioną w procesie rekrutacji grupą nauczycieli)
  • wydarzenie inaugurujące projekt (konferencja z warsztatami) – październik ‘24
  • realizacja działań z grupą: październik 2024 – marzec 2025
  • prace nad petycją i spotkania z urzędnikami: październik – marzec ‘25
  • konferencja zamykająca projekt – wiosna’25
  • emisja elementów kampanii w przestrzeni miasta: do grudnia ‘25

Regulamin i więcej informacji o projekcie dostępnych jest na stronie: https://namiejscu.org/wdech-opowiesc-o-czystym-powietrzu/

Projekt “Wdech” jest realizowany przez Fundację Na miejscu, we współpracy z Urzędem m. st. Warszawy (Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń, Biuro Edukacji, Biuro Ochrony Powietrza i Polityki klimatycznej), ze środków brytyjskiej organizacji Clean Air Fund. Fundacja działać będzie we współpracy z Miastem st. Warszawa (jednostki do spraw klimatu, edukacji, transportu). Przewidziano serię spotkań z urzędnikami i reprezentantami grantodawcy Clean Air Fund, aby działania były spójne i jak najlepiej wpisywały się w miejskie strategie na rzecz czystego powietrza.

Szczegóły wydarzenia

  • Rodzaj wydarzenia:
    Bezpłatne
  • Początek wydarzenia:
    11 czerwca 2024, 00:00
  • Zakończenie wydarzenia:
    We wtorek, 23:59
  • Miejsce:
    Warszawa, Polska
  • Organizator:
    Fundacja Na Miejscu
  • Osoba kontaktowa:
    Pokaż
  • E-mail:
    Pokaż
  • Telefon:
    Pokaż

Redakcja portalu www.ngo.pl nie odpowiada za treść zaproszeń.

Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu.