Szkolenia i wydarzenia - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Jak zdobywać pieniądze na działania NGO? Jak wykorzystać do tego wplacam.ngo.pl? Dowiedz się 19.09 na #ngoplLIVE >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

Obsługa klienta w trudnych sytuacjach. Radzenie sobie z emocjami w kontaktach z „trudnym klientem”

Reklama
Cała Polska

za 17 dni

4 października 2024, 09:00

Płatne

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie pt. "Obsługa klienta w trudnych sytuacjach. Radzenie sobie z emocjami w kontaktach z trudnym klientem" Szkolenie odbędzie się 4 października 2024 r. w formule online. Udział w zajęciach jest odpłatny.

Reklama

Obsługa klienta w trudnych sytuacjach. Radzenie sobie z emocjami w kontaktach z „trudnym klientem”

Szkolenie w formule online.

Termin 04 października 2024

Czas trwania 09:00 - 15:30

Zapisz się na szkolenie

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 20 września 2024 cena wynosi 409 PLN netto/os.

Ważne informacje o szkoleniu

Praca z klientem zawsze stanowi ogromne wyzwanie i wymaga doskonałej znajomości zasad obsługi, prowadzenia rozmowy, opanowania technik przeciwdziałania manipulacjom, asertywności, a przede wszystkim elastyczności i profesjonalizmu niezależnie od sytuacji. Podczas szkolenia:
• Wskażemy zasady i techniki z zakresu:
- skutecznej komunikacji z klientem w nie ulegania manipulacjom ze strony klienta,
- odmawiania wygórowanym żądaniom przy jednoczesnym zadbaniu o jego zadowolenie.
- budowania trwałych relacji z klientami z podkreśleniem ważności tego aspektu obsługi.
• Zaprezentujemy:
- elementy budowania wizerunku i relacji klientem
- zasady prowadzenia rozmowy z klientem w oparciu o standardy obsługi.
- proces obsługi relacyjnej/doradczej.
- sposoby zapobiegania sytuacjom trudnym oraz radzenia sobie w wypadku wystąpienia zastrzeżeń.
Proponowane szkolenie będzie miało charakter warsztatowy – będziemy prezentować liczne przykłady oraz dobre praktyki w obsłudze klienta i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami.

Cele i korzyści

• Nabycie kompetencji w zakresie zachowań nastawionych na klienta.
• Poznanie efektywnych form komunikacji.
• Nabycie umiejętności radzenia sobie ze stresem w pracy własnej i kontaktach z klientem.
• Podniesienie umiejętności obsługi klienta.
• Nabycie umiejętności unikania konfliktów oraz sytuacji trudnych.
• Radzenie sobie w trudnych sytuacjach, radzenia sobie z klientem szczególnie wymagającym czy „trudnym”.
• Wytworzenie postawy empatii, otwarcia na klienta oraz świadomości wagi jakości obsługi klienta na poziomie obsługi bezpośredniej dla wzmocnienia pozytywnych emocji, zmniejszenia poziomu stresu.
• Otrzymanie obszernych materiałów dydaktycznych zawierzających m.in.: algorytmy rozmów w trudnych sytuacjach.
• Dodatkowo: Każdy z uczestników może skorzystać z bezpłatnej konsultacji (np. sesji coachingowej, analizie przypadku, porady etc.) z trenerem, po zakończeniu szkolenia, przez okres do 2 tygodni od zakończenia szkolenia, w terminie uzgodnionym prze obie strony.

Program

1. Podstawy obsługi klienta:
• Świadomość wagi jakości obsługi klienta i roli uczestnika w kreowaniu zadowolenia /satysfakcji/ klienta.
• Odpowiedzialność w kontaktach z klientem.
• Co znaczy nastawienie na klienta, postawa prokliencka?
• Co to znaczy dbać o relacje z klientem, czy warto o to się starać?
2. Podstawy komunikacji z klientem, w tym telefonicznej, czyli jak mówić - sposób mówienia - na co koniecznie należy zwrócić wagę:
• Co należy widzieć o komunikacji?
• Rodzaje komunikatów.
• Aktywne słuchanie.
• Klimat w rozmowie.
• Techniki dostrajania się.
• Co jest ważne w skutecznej komunikacji?
• Narzędzia w komunikacji interpersonalnej w kontekście komunikacji w procesie obsługi klienta.
3. Emocje w komunikacji, procesie sprzedaży. Budowanie relacji w kontaktach z klientem - postawa prokliencka - nastawienie na oczekiwania klienta w obszarze emocjonalnym:
• Emocje klienta - o co warto koniecznie zadbać?
• Źródła pozytywnych i negatywnych emocji. Diagnoza i działania.
• " Zarządzanie emocjami" - moje emocje i emocje klienta -jak z nimi pracować.
• Błędy w postrzeganiu emocji i ich konsekwencje.
• Empatia - czy jest potrzebna w procesie sprzedaży i obsługi klienta.
4. Rozpoznawanie zachowań ludzi – typologia klientów:
Nasi klienci, podobnie jak i my są różni - czyli, inaczej interpretują otaczający świat, podejmują decyzje na podstawie innych priorytetów, inne rzeczy dla nich są istotne, mają różne temperamenty etc. Skoro są różni to, aby być skutecznym w komunikacji /choćby zrozumiałym w przekazie / warto różnie się z nimi komunikować. Poznasz podstawowe typy klientów oraz przećwiczysz skuteczne sposoby komunikacji z nimi.
• Jak rozpoznać określony typ klienta?
• Sposoby komunikacji z określonymi typami klientów.
5. Lepiej zapobiegać niż leczyć – unikanie trudnych sytuacji:
• Komunikacja z klientem. Różne modele komunikacji - analiza transakcyjna, model 4 uszu Von Thuma.
• Standardy obsługi.
• Typologia klientów w kontekście "trudnych" sytuacji.
• Różne potrzeby klientów – różni klienci.
• Budowanie relacji z klientem.
• Odkrywanie potrzeb klienta jako podstawa dbałości o satysfakcje klienta.
• Kroki rozmowy z klientem.
• Zwroty budujące pozytywne relacje - pozytywna komunikacja.
• Z czego się biorą trudne sytuacje. Skąd się biorą zastrzeżenia, niezadowolenie klienta. Jak to odbieramy?
• Emocje towarzyszące procesowi obsługi /negatywne i pozytywne/ dotykające klienta i urzędnika.
• Determinacja zachowań klienta.
• Błędy atrybucji w kontakcie z klientem i konsekwencje tychże działań.
6. Postępowanie w wypadku negatywnych reakcji klienta, klient wymagający, sytuacje niecodzienne/"trudne sytuacje"/:
Poznasz efektywne sposoby, techniki i narzędzia postępowania w sytuacjach trudnych, niecodziennych i wymagających radzenia sobie z różnymi klientami i różnymi emocjami.
• Diagnoza sytuacji.
• Postępowanie w wypadku agresji.
• Odpieranie zarzutów i zastrzeżeń klienta - postawa.
• Różni klienci - różne sposoby.
• Metody i modele odpierania zastrzeżeń.
• Model "POMOCNY".
• Inne techniki stosowane w trudnych sytuacjach.
• Radzenie sobie ze stresem.
7. Asertywność w obsłudze klienta:
• Po co asertywność. Możliwości, konsekwencje i koszty postaw uległych, agresywnych i asertywnych.
• Asertywna odmowa – jak mówić by nie psuć relacji z klientem.
• Asertywne kontraktowanie relacji biznesowych.
• Skuteczne techniki asertywne.
• Ustalanie standardu relacji handlowych.
• Sztuka egzekwowania własnych praw.

Adresaci

Pracownicy:
• zajmujący się bezpośrednią obsługą interesantów w urzędach miejskich, gminnych i powiatowych i jednostkach organizacyjnych samorządów.
• pierwszego kontaktu, którzy udzielają informacji i kierują interesantów do odpowiednich działów.
• odpowiedzialni za rejestracją pojazdów, ewidencją ludności, wydawaniem dokumentów itp.
• zajmujący się pomocą społeczną, którzy często mają do czynienia z trudnymi sytuacjami życiowymi swoich podopiecznych.
• odpowiedzialni za świadczenia i wsparcie dla osób potrzebujących.
• zajmujący się sprawami szkolnictwa, kontaktujące się z rodzicami, nauczycielami i dyrektorami szkół.
• kierujący i nadzorujący pracę osób i działów zajmujących się kontaktami z klientami i ich obsługą.

Informacje o prowadzącym

Doświadczony trener, konsultant, przedsiębiorca i certyfikowany coach. W obszarze szkoleniowo – doradczym pracował m.in. dla Krajowej Administracji Skarbowej - Krajowej Szkoły Skarbowości, Krajowej Szkoły Administracji Publicznej w Warszawie, UM w Gdańsku, UM w Szczecinie, Straży Miejskiej w Szczecinie, Sądów Warszawskich. Jest absolwentem programu Executive MBA realizowanym w Instytucie Nauk Ekonomicznych PAN w Warszawie, Podyplomowego Studium Trenerów Grupowych na SWPS i Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie, studiów – filozofia, komunikacja i mediacje społeczne i studiów podyplomowych z zakresu coachingu. Specjalizuje się w szkoleniach tradycyjnych oraz w miejscu pracy czy coachingu z zakresu negocjacji, zarządzania, komunikacji, umiejętności społecznych, radzenia sobie ze stresem oraz organizacji czasu własnego i pracą z emocjami.

Lokalizacja

Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy

Małgorzata Brojanowska

Koordynator ds. szkoleń
tel. +48 533 717 114
malgorzata.brojanowska@frdl.org.pl

Piotr Kubiak

Specjalista ds. szkoleń
tel. +48 533 849 116
piotr.kubiak@frdl.org.pl

Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 20 września 2024 cena wynosi 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 27 września 2024 r.

Szczegóły wydarzenia

  • Rodzaj wydarzenia:
    Płatne
  • Termin rejestracji:
    2 października 2024, 23:59
  • Początek wydarzenia:
    4 października 2024, 09:00
  • Zakończenie wydarzenia:
    4 października 2024, 15:30
  • Miejsce:
    Internet
  • Organizator:
    Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze
  • Osoba kontaktowa:
    Pokaż
  • E-mail:
    Pokaż
  • Telefon:
    Pokaż

Redakcja portalu www.ngo.pl nie odpowiada za treść zaproszeń.

Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu.