Szkolenia i wydarzenia - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Jak zdobywać pieniądze na działania NGO? Jak wykorzystać do tego wplacam.ngo.pl? Dowiedz się 19.09 na #ngoplLIVE >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.
Reklama
Cała Polska

za miesiąc

15 października 2024, 10:00

Płatne

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie pt. "Skuteczne strategie rozwiązywania konfliktów w zespole" Szkolenie odbędzie się 15 października 2024 r. w formule online. Udział w zajęciach jest odpłatny.

Reklama

Skuteczne strategie rozwiązywania konfliktów w zespole

Szkolenie w formule online.

Termin 15 października 2024

Czas trwania 10:00 - 14:00

Cena 449/409 zł

Zapisz się na szkolenie Program i karta zgłoszenia

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 1 października 2024 cena wynosi 409 PLN netto/os.

Ważne informacje o szkoleniu

• W każdym miejscu, gdzie pracujemy w zespole oprócz niewątpliwych plusów, są też i konflikty, których nie da się uniknąć. Są wszechobecne w miejscu pracy, budzą trudne emocje, zostawiają doświadczenia pełne żalu, pretensji, rozczarowań, gniewu. Silne emocje, brak wzajemnego zrozumienia, nieskuteczna komunikacja, przekształcają się w spadek motywacji do pracy w zespole. Zwiększają w Nas obawy o przyszłość, zakłócają komunikacje, powodują wzrost niezdrowej rywalizacji współpracowników zespole. Zadania i cele stawiane przez zwierzchników, budzą więcej stresu niż energii do działania. Tak działa konflikt, który eskaluje wśród członków zespołu, jeśli zostawimy go bez pozytywnej reakcji. Jaka jest alternatywa? To sposoby przekształcania konfliktów, w pozytywną motywację do rozwijania relacji oraz rozwijania kompetencji zawodowych. Strategie rozstrzygania konfliktów, nie są żadna tajemniczą wiedzą dla wybranych. Tych umiejętności, można się nauczyć. Spory, konflikty w relacjach są nieuniknione, różnice pojawiają się wcześniej czy później w każdej grupie. Są naturalną częścią pracy w zespołach. Dodatkowo, powyższe kryzysy są niezbędne do rozwoju kompetencji społecznych, każdego współpracownika w zespole. W każdym konflikcie tkwi zarówno siła rozwoju oraz siła destrukcji, ale co przeważy? Decyduje o tym, sposób w jaki dany spór zostanie rozstrzygnięty.
• W trakcie spotkania, uczestnicy będą mogli zapoznać się z technikami rozwiązywania konfliktów oraz poznają efektywne sposoby komunikacji w emocjach. W rezultacie dużo łatwiej i wydajniej będą mogli realizować swoje cele, zadania stawiane przez zwierzchników.

Cele i korzyści

• Celem warsztatu, jest wzmocnienie kompetencji rozwiązywania konfliktów w zespole. Należą do nich umiejętności: analizy znaczenia konfliktu, wyboru skutecznej strategii rozwiązania sporu oraz umiejętności komunikowania się w trudnych emocjach.
• Podczas zajęć Uczestnicy znajdą odpowiedź na pytania:
- Jak skutecznie odnaleźć prawdziwą przyczyną konfliktu?
- Jak umiejętnie rozwijać pozytywne strony konfliktów?
- Jak skutecznie przekonywać innych do otwartej komunikacji podczas konfliktów?
- Jak skutecznie argumentować w sytuacjach konfliktowych?
• Korzyści dla uczestników:
- Zwiększysz umiejętności kierowania zespołem specjalistów, urzędników , poprzez wzmocnienie umiejętności rozstrzygania konfliktów, rozwinięcie umiejętności zmniejszenia napięć miedzy ludźmi w czasie sporów.
- Podniesiesz umiejętności wypracowania radzenia sobie w stresującej sytuacji konfliktowej.
- Rozwiniesz umiejętności skutecznego porozumiewania się w sytuacjach konfliktowych.
• Korzyści dla Urzędu, Instytucji:
- Zwiększenie efektywności, rzetelności i wydajności działań pracowników urzędu, poprzez poprawę atmosfery pracy.
- Zdecydowany wzrost u kierowników kompetencji efektywnego rozwiązywania sytuacji konfliktowych.

Program

1. Analiza sytuacji konfliktowej:
• Konflikt – przyczyny, źródła, mechanizm powstawania, analiza prostym modelem TRIP.
• Anatomia konfliktu wg Moore’a. Najczęstsze spory w relacjach zawodowych czyli o co się kłócimy?
• Pozytywne strony nieporozumień czyli trzy sposoby jak wypracować akceptowalne dla wszystkich rozwiązanie.
• Pozytywne rozwiązywanie konfliktów rozwija Nasze zawodowe relacje? Analiza kilku praktycznych przykładów zakończeń konfliktów.
2. Czy możemy uniknąć sporów w zespole?
• Gasimy konflikt w zespole nim się ujawni czyli jak pokonać dysfunkcje wg P. Lencioni.
• Cztery proste sposoby na wypracowanie trybu współpracy w zespole przy pracy nad projektem.
3. Strategie rozwiązywanie konfliktów, rodzaje i dynamika sporów.
• Mamy już konflikt i co dalej, analiza kilku skutecznych sposobów reakcji na spór?
• Formułowanie komunikatów prowadzących do porozumienia, czyli co zrobić by być zrozumianym.
• Tworzenie dobrych argumentów do wypracowania porozumienia z drugą osobą. Praktyczne sposoby.
• Jak przeciwdziałać, technikom manipulacji stosowanym przez współpracowników.
4. Podsumowanie warsztatu.
• Sesja pytań, odpowiedzi, dyskusji.
• Karty Akcji.

Metody - zajęcia będą miały charakter praktyczny:
• Krótkie opisy teoretyczne na temat analizy wymiarów konfliktów.
• Dzielenie się praktycznym doświadczeniami prowadzącego.
• Ćwiczenia warsztatowe.
• Praktyczne zastosowanie wiedzy z informacją zwrotną.
• Przygotowana dla uczestników prezentacja.

Adresaci

Menadżerowie, pracownicy, którzy spotykają się z konfliktami, sporami w zespołach roboczych.

Informacje o prowadzącym

Psycholog organizacji, Konsultant biznesowy, Coach, Trener. Doradza w obszarach związanych z projektowaniem i zarządzaniem Kulturą Organizacji w firmach, traktując ją jako czynnik budujący poziom zaangażowania pracowników. Specjalizuje się w aspektach związanych z relacjami międzyludzkim. Szczególnie pomaga w rozwoju efektywnych narzędzi kierowania: skuteczna wielowymiarowa komunikacja, rozwiązywanie konfliktów, zarządzanie emocjami, techniki wywierania wpływu. Jest Trenerem z wieloletnim doświadczeniem praktycznym. Od kilku lat stale współpracuje z firmami finansowymi, branży TSL, administracji publicznej - prowadząc konsultacje, coaching, regularne szkolenia wspierające i pod noszące efektywność codziennej pracy pracowników tych firm. Współpracuje jako wykładowca z Uniwersytetem SWPS, prowadzi zajęcia dla studentów wydziału psychologii w Sopocie na kierunku psychologia biznesu i organizacji, w przedmiotach psychologia relacji biznesowych oraz komunikacja w procesach sprzedażowych.

Lokalizacja

Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy

Agnieszka Osman

Specjalista ds. szkoleń
tel. kom. +48 533 721 103
agnieszka.osman@frdl.org.pl

Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 1 października 2024 cena wynosi 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 9 października 2024 r.

Szczegóły wydarzenia

  • Rodzaj wydarzenia:
    Płatne
  • Termin rejestracji:
    14 października 2024, 23:59
  • Początek wydarzenia:
    15 października 2024, 10:00
  • Zakończenie wydarzenia:
    15 października 2024, 14:00
  • Miejsce:
    Internet
  • Organizator:
    Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze
  • Osoba kontaktowa:
    Pokaż
  • E-mail:
    Pokaż
  • Telefon:
    Pokaż

Redakcja portalu www.ngo.pl nie odpowiada za treść zaproszeń.

Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu.