Szkolenia i wydarzenia - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Zbieraj darowizny na stronie www Twojej organizacji. Buduj relacje z darczyńcami. Dołącz do wplacam.ngo.pl >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

15.10 Nowe technologie w kulturze: szansa czy zagrożenie (Spotkanie 17)

Reklama
Goyki 3 Art Inkubator

Sopot, Polska

za 19 dni

15 października 2024, 17:00

Bezpłatne

Podczas Spotkania podyskutujemy o teraźniejszości i przyszłości kultury i sztuki, a naszym przewodnikiem po świecie nowej sztuki będzie wybitny artysta multimedialny Piotr Wyrzykowski, którego prace można podziwiać w wielu miejscach (m.in. jedna z jego prac znajduje się w MoMA w Nowym Jorku.

Autor/źródło: Fundacja Pomysłodalnia
Reklama

II Kongres Kultury Pomorskiej, Nowe technologie w kulturze: szansa czy zagrożenie (Spotkanie 17)

Termin: 15.10.2024, godz. 17.00-19.30
Miejsce: Gojki 3 Art Inkubator, ul. Jakuba Gojki 3, Sopot

Partner: Goyki 3 Art Inkubator

Wstęp wolny, zgłoszenia mailowe do 10 października: pomyslodalnia@gmail.com , kongres@pomorzekultury.pl , tel. 608-661-616 .
Osoby ze szczególnymi potrzebami dotyczącymi udziału w wydarzeniu, proszone są o zgłoszenie tego faktu mailowo: pomyslodalnia@gmail.com lub telefonicznie: 608-661-616 .

Czy nowe technologie wypierają kulturę, jaką znamy i w zamian tworzą nową? Czy możemy okiełznać i uczłowieczyć AI? Jaką to ma wartość? Czy żyjemy w okresie przejściowym, po którym „wszystko” już będzie inne? Pytań związanych z nowymi technologiami w kulturze jest coraz więcej, codziennie powstają nowe algorytmy i ulepszenia, które nie omijają świata kultury.

Podczas Spotkania podyskutujemy o teraźniejszości i przyszłości kultury i sztuki, a naszym przewodnikiem po świecie nowej sztuki będzie wybitny artysta multimedialny Piotr Wyrzykowski, którego prace można podziwiać w wielu miejscach (m.in. jedna z jego prac znajduje się w MoMA w Nowym Jorku.

Prowadzący

Piotr Wyrzykowski – doktor sztuki, wykładowca na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, artysta multimedialny, performer, scenograf, vj. Autor aplikacji mobilnych, instalacji interaktywnych, działań w przestrzenni publicznej, reżyser performansów multimedialnych
i filmów wideo. Rozwija teorię transformizmu w sztuce. Eksperymentuje z językiem sztuki, eksploruje kreatywny potencjał współczesnych mediów komunikacyjnych. Dyplom w Pracowni Intermedialnej „Pi” prof. Witosława Czerwonki, ASP Gdańsk
Debiutował jako performer w 1990, (Galeria Wyspa) współtworząc duet Ziemia Mindel – Wurm. (z M. Rogulski). Od lat 90. aktywnie uczestniczy w współtworzeniu gdańskiego środowiska artystycznego, angażując się w inicjatywy twórcze i działania społecznościowe.

Wyrzykowski współtworzył Otwarte Atelier, którego siedziba mieściła się w budynku dawnej łaźni miejskiej (obecnie CSW Łaźnia). Był wiceprezesem Fundacji Wyspa Progress. Współpracował z Fundacją Sfinks tworząc jedne z pierwszych w Polsce wizualizacji na żywo do muzyki techno. Obecnie jest członkiem rady Fundacji Kolonii Artystów. Jego aktualna aktywność z wykorzystaniem najnowszych technologii do kreowania globalnych partycypacyjnych performance i instancji wideo jest rozwinięciem indywidualnych wystąpień z lat 90-tych.

Współzałożyciel i dyrektor artystyczny grupy C.U.K.T. (Centralny Urząd Kultury Technicznej), wykorzystującej prekursorsko zasięg Internetu do działań artystycznych i aktywistycznych (Kampania Prezydencka Wiktorii Cukt, 2000). Jest autorem pionierskiej polskiej pracy internetowej (44, 1999) opartej na poczcie królów polskich Matejki. Praca wideo („Beta Nassau” 1993) znajduje się w kolekcji Museum of Modern Art w Nowym Jorku. Praca wideo („Atomic Love”, 2006) znajduje się w kolekcji Musée National d’Art Moderne Centre Georges Pompidou w Paryżu. Jego prace znajdują się również w kolekcjach, Muzeum Nowoczesnym we Wrocławiu, Muzeum Sztuki w Łodzi, NOMUS w Gdańsku, CSW Zamek i prywatnej kolekcji Pinchuk Center w Kijowie.

Wybrane nagrody i wyróżnienia:
• 2021, Grand Prix Gdańskie Biennale Sztuki, GGM, Gdańsk.
• 2018, Nagroda na Międzynarodowym Konkursie na Intermedialne Dzieło Sztuki,
ICIA Kraków.
• 2008, Nagroda Prezydenta Miasta Gdańska.
• 2003. „Extended Body – Cyborg’s Manual – Hunting Posthuman”, prezentacja,
MOMA, Nowy Jork
• 2003, Nominacja do Nagrody Deutche Bank, Galeria Zachęta, Warszawa
• 2001, „Visiting Artist“ w The School of the Art Institut of Chicago, Chicago, USA
• 2002, „Visiting Artist“ w The Stanford University, Stanford, USA
• 1997, Druga Nagroda na Międzynarodowym Festiwalu Mediów WRO, Wrocław
• 1994, „Deutscher Videokunstpreis „, ZKM, Karlsruhe, Niemcy
• 1995, Pierwsza nagroda na Międzynarodowym Festiwalu Mediów,WRO, Wrocław
• 1995, Nagroda na Festiwalu Champ Libre, Montreal, Kanada
• 1993, Nagroda Dyrektora PGS (R. Ziarkiewicz), Sopot

Wybrane wystawy indywidualne:
• 2024, „KHODA. Transformizm”, PGS Sopot.
• 2021, „Polaka Twarz. Scenopis v 1.3”, Muzeum Współczesne, Wrocław.
• 2014, „Jestem Ukraińcem. Strzelaj!”, Galeria ASP, Gdańsk.
• 2012, „Emotikon”, Narodowa Galeria Sztuki Zachęta, Warszawa, (z R. Rumas)
• 2011, „Emotikon”, Muzeum Sztuki w Łodzi ( z R. Rumas)
• 2009, „Przeżyją tylko Ci, którzy to zaplanowali”, Galeria Arsenał, Białystok
• 2008, „Peter Style”, Centrum Mediów Wro, Wrocław
• 2006, „Polowanie na człowieka“, CSW Zamek, Warszawa
• 2002, „Obrońcy”, CSW Łaźnia, Gdańsk ( z I. Chichkan)
• 2000, „Biuro Wyborcze Wiktorii Cukt”, Narodowa Galeria Sztuki Zachęta, Warszawa.
(CUKT)
• 1999, „Promocja”, CSW Zamek, Warszawa

Wybrane wystawy grupowe:
• 2022, “Une donation contemporaine Kharkiv, Kyiv, Odessa”, Center Pompidou,
Paryż, Francja
• 2021, „Polaka Twarz. Scenopis v 1.3”, wystaw indywidualna, Muzeum
Współczesne, Wrocław.
• 2019, „140 Beats Per Minute. Rave Culture and Art in 1990s Poland”, Tate Modern,
Londyn
• 2016, “Sobreexposition”, Muzeum Sztuki Współczesnej, Santiago, Chile
• 2014, Atlas nowoczesności. Kolekcja sztuki XX i XXI wieku, Muzeum Sztuki, Łódź
• 2013, “BRITISH BRITISH POLISH POLISH: Sztuka krańców Europy, długie lata 90.
i dziś”, CSW Zamek, Warszawa
• 2012, “Splice. At the intersection of Art and Medicine”, UTAC, (University of Toronto
Art Centre) Toronto, Kanada
• 2009, Międzynarodowa Kolekcja Sztuki Współczesnej. Edycja 5, CSW Zamek,
Warszawa
• 2009, „New Old Cold War”, Moscow Biennale, Moskwa
• 2006, „New Video New Europe“, The Kitchen, Nowy Jork, USA
• 2005, „Poza czerwonym horyzontem“, CSW, Moskwa, Rosja
• 2004, “Modern Means: Continuity and Change in Art, 1880 too Now”, MoMA, Nowy
Jork
• 2004, “Modern Means”, Mori Art Muzeum, Tokyo
• 2003, Pierwsze Biennale w Pradze, Praga, Czechy
• 2002, “Art.ificial Emotions”, ITAU Center, San Paulo, Brazylia
• 2002, “Lounge Video”, MOMA, Nowy Jork, USA
• 2001, “Pomiędzy – sztuka z Polski”, Chicago Culture Center, Chicago, (C.U.K.T.)
• 2000, “Wired Body / Mediated Body”, Pacific Cinematheque, Vancouver, Kanada
• 2000, „After the Wall”, Neue Nationalgalerie im Hamburger Bahnhof, Berlin
(C.U.K.T.)
• 1999, “”After the Wall”, Moderna Museum, Sztokholm. (C.U.K.T.)
• 1997 „ New Trends in International Video”, The Museum of Modern Art., New York.
• 1997, “Transformator emocji”, Galeria Budapest, Budapeszt, Węgry
• 1996 ” Special Video Formes Festival „, Printemps, Francja.
• 1996 ” 9 VideoFest „, Podewil, Berlin, Niemcy.
• 1995 ” Image Forum Festival „, Tokio, Osaka, Japonia.

Szczegóły wydarzenia

  • Rodzaj wydarzenia:
    Bezpłatne
  • Początek wydarzenia:
    15 października 2024, 17:00
  • Zakończenie wydarzenia:
    15 października 2024, 19:30
  • Miejsce:
    Goyki 3 Art Inkubator
    Sopot, Polska
  • Organizator:
    Fundacja Pomysłodalnia
  • Osoba kontaktowa:
    Pokaż
  • E-mail:
    Pokaż
  • Telefon:
    Pokaż

Redakcja portalu www.ngo.pl nie odpowiada za treść zaproszeń.

Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu.