Stwórz dobry projekt społeczny i wniosek o dotację Ucz się z eduNGO. Skorzystaj z kursu online >
Skuteczna komunikacja w sytuacjach kryzysowych o różnym charakterze
za 2 miesiące
8 stycznia 2025, 10:00
Płatne
Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego, Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie pt. "Skuteczna komunikacja w sytuacjach kryzysowych o różnym charakterze" Szkolenie odbędzie się 8 stycznia 2025 r. w formule online. Udział w zajęciach jest odpłatny.
Skuteczna komunikacja w sytuacjach kryzysowych o różnym charakterze
Szkolenie w formule online.
Termin 08 stycznia 2025
Czas trwania 10:00 - 14:00
Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 23 grudnia 2024 r. cena wynosi 409 PLN netto/os.
Komunikacja w warunkach kryzysu okazuje się w wielu przypadkach kluczowa – dotyczy to w szczególności sytuacji związanych z zagrożeniami bezpieczeństwa.
Podczas zajęć wskażemy i krok po kroku omówimy zasad skutecznego komunikowania w warunkach różnych kryzysów od tych związanych z klęskami żywiołowymi i zagrożeniami, poprzez kryzysy polityczne i społeczne, aż do tych związanych z konfliktem społecznym czy wizerunkowym. Prezentowania zagadnienia będą wskazywać zarówno podstawowe umiejętności komunikacyjne, związane choćby z formułowaniem i kierowaniem komunikatów, efektywne budowanie obiegu i systemu przekazywania informacji, jak również elementy dotyczące budowania relacji, działania w warunkach stresu, media relations i public relations. Podpowiemy jak się przygotować na sytuacje kryzysowe, by z powodzeniem stawiać im czoła.
• Zwiększysz swoje kompetencje komunikacyjne i przygotujesz się do działania w warunkach kryzysu.
• Nauczysz się skutecznie zapobiegać kryzysom komunikacyjnym i wizerunkowym.
• Poznasz strategie radzenia sobie z kryzysami.
• Nauczysz się formułować podstawowe komunikaty i dowiesz się jak efektywnie współpracować z mediami.
• Zdobędziesz wiedzę na temat błędów komunikacji kryzysowej oraz celowości budowania planów reagowania w kryzysie.
• Przygotujesz się na różne scenariusze kryzysowe, będziesz umiał radzić sobie ze stresem i emocjami.
Sytuacje kryzysowe, w jakich mogą się znaleźć decydenci i pracownicy samorządowi i administracji publicznej mogą być bardzo różne. Może być to katastrofa naturalna, ale także kryzys związany z niewłaściwym wykonywaniem obowiązków, złamaniem przepisów przez osoby lub instytucje. Może to być również potrzeba reagowania w konflikcie społecznym, czy w związku z kryzysem wizerunkowym. Czegokolwiek nie dotyczyłaby sytuacja kryzysowa, mechanizmy działania są podobne i te będą poznawać uczestnicy szkolenia.
1. Komunikacja – zagadnienia podstawowe:
• Czym jest komunikacja?
• Jak komunikować się skutecznie?
• Budowanie komunikatu.
• Rodzaje komunikacji.
• Co jest najważniejsze w komunikacji?
• Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w organizacji.
2. Czy żyjemy w czasach kryzysowych?
• Sytuacje kryzysowe czyli jakie?
• Kryzys dawniej i dziś.
• Rodzaje sytuacji kryzysowych.
• Czym jest Manual Kryzysowy?
• Permanentny kryzys?
3. Jak przygotować się do sytuacji kryzysowych?
• Autorytet i reputacja.
• Mapa zagrożeń
• Analiza ryzyka
• Audyt komunikacji wewnętrznej.
• Plan kryzysowy.
• Zarządzanie kryzysowe a komunikacja w kryzysie.
• Kompetencje komunikacyjne w organizacji.
• Na co mamy wpływ ( a na co nie) w kryzysie?
4. Strategie komunikacji w kryzysie.
• Czy i jak reagować w kryzysie?
• Zaprzeczenie i przeniesienie winy (zaprzeczanie)
• Obniżenie znaczenia kryzysu (minimalizowanie strat)
• Odwracanie uwagi (temat zastępczy)
• Wzięcie pełnej odpowiedzialności za kryzys (współczucie)
• Przyznanie do błędu (odpowiedzialność)
5. Organizacja komunikacji w sytuacjach kryzysowych.
• Wewnętrzna komunikacja w organizacji
• Obieg informacji w kryzysie
• Osoby pierwszego kontaktu medialnego
• Komunikacja kryzysowa w mediach własnych.
• Relacje w organizacji a sytuacja kryzysowa.
6. Media relations w kryzysie.
• Zewnętrzna komunikacja w kryzysie.
• Zasady działania mediów.
• Dlaczego media lubią „trzęsienia ziemi”?
• Czego chce dziennikarz?
• Oświadczenie, stanowisko, sprostowanie, komunikat prasowy.
• Prawo do autoryzacji
• Co z tym nagrywaniem?
7. Komunikacja kryzysowa w mediach społecznościowych.
• Szanse i zagrożenie w sytuacjach kryzysowych.
• Czas w kryzysie.
• Zasady tworzenia komunikatów kryzysowych do sieci.
• Jak radzić sobie z hejtem?
8. Podstawowe błędy komunikacji w kryzysie.
9. Co po kryzysie?
• Wizerunek i marka osobista.
• Kryzys motywacji.
• Jak wziąć głęboki oddech?
• Odpowiedzialność, analiza, rekomendacje – czy co nas nie zabija, rzeczywiście nas wzmacnia?
Decydenci i pracownicy sektora usług publicznych, decydenci i pracownicy samorządowi, kadra instytucji i służb publicznych, osoby odpowiedzialne za komunikację w instytucjach.
Ekspertka samorządowa, zastępca burmistrza Wyszkowa 2014-2024, doktor nauk społecznych specjalizująca się w samorządności, doradczyni samorządowa i polityczna, autorka publikacji z zakresu samorządności. Trenerka umiejętności społecznych, specjalistka PR i marki osobistej mentorka i mediatorka. Współpracowniczka organizacji samorządowych w zakresie edukacji samorządowej i obywatelskiej.
Internet
Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.
Agnieszka Osman
Specjalista ds. szkoleń
tel. kom. +48 533 721 103
agnieszka.osman@frdl.org.pl
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępca Dyrektora FRDL Centrum Szkoleniowego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 23 grudnia 2024 r. cena wynosi 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Zgłoszenia prosimy przesyłać do 3 stycznia 2025 r.
Szczegóły wydarzenia
-
Rodzaj wydarzenia:Płatne
-
Termin rejestracji:7 stycznia 2025, 23:59
-
Początek wydarzenia:8 stycznia 2025, 10:00
-
Zakończenie wydarzenia:8 stycznia 2025, 14:00
-
Miejsce:Internet
-
Organizator:Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
-
Osoba kontaktowa:Pokaż
-
E-mail:Pokaż
-
Telefon:Pokaż
Redakcja portalu www.ngo.pl nie odpowiada za treść zaproszeń.
Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu.