Szkolenia i wydarzenia - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Pomogliśmy tysiącom organizacji. Pomożemy i Tobie! Poznaj poradniki i kursy online od eduNGO >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

Naruszenie stanu wody na gruncie - kompetencje wójta, burmistrza, prezydenta miasta

Reklama
Cała Polska

za miesiąc

17 lutego 2025, 10:00

Płatne

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego, Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie pt. "Naruszenie stanu wody na gruncie - kompetencje wójta, burmistrza, prezydenta miasta a obowiązki pozostałych organów administracji samorządowej i rządowej" Szkolenie odbędzie się 17 lutego 2025 r. w formule online. Udział w zajęciach jest odpłatny.

Reklama

Naruszenie stanu wody na gruncie - kompetencje wójta, burmistrza, prezydenta miasta a obowiązki pozostałych organów administracji samorządowej i rządowej

Szkolenie w formule online.

Termin 17 lutego 2025

Czas trwania 10:00 - 14:30

Cena 409/449 zł

Zapisz się na szkolenie Program i karta zgłoszenia

Przy zgłoszeniu do 3 lutego 2025 r. cena wynosi 409 PLN netto/os.

Ważne informacje o szkoleniu

• Tematyka proponowanego szkolenia poświęcona jest omówieniu problematyki postępowań administracyjnych dotyczących naruszenia stanu wody na gruncie w odniesieniu do przepisów art. 234 ustawy Prawo wodne oraz innych ustaw regulujących to zagadnienie. Szczegółowo przeanalizujemy obowiązujące przepisów prawa m.in. z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego, prawa budowlanego oraz pozostałych zapisów prawa wodnego w kontekście potencjalnego naruszenia stanu wody na gruncie, które umożliwi prawidłową kwalifikację sprawy.
• Wskażemy kompetencje organów administracyjnych właściwych do prowadzenia postępowań w przedmiocie zagospodarowania wód opadowych i roztopowych, zagospodarowania i zabudowy terenu, budowy i likwidacji urządzeń wodnych, prowadzenia stosownych kontroli terenowych i administracyjnych.
• Zaprezentujemy zasady i praktyczne wskazówki w zakresie prowadzenia postępowania administracyjnego na podstawie art. 234 ustawy Prawo wodne warunkujące wydanie odpowiedniej decyzji administracyjnej.

Cele i korzyści

• Poznasz szeroki katalog pojęć i definicji związanych z art. 234 ustawy Prawo wodne, które są niezbędne do właściwej weryfikacji problematyki naruszenia stanu wody na gruncie.
• Zdobędziesz niezbędną wiedze do prawidłowej kwalifikacji sprawy w zakresie naruszenia stanu wody na gruncie w odniesieniu do obowiązujących przepisów prawa.
• Dowiesz, się jak prawidłowo prowadzić postępowanie administracyjne na podstawie art. 234 ustawy Prawo wodne.
• Zdobędziesz informacje wskazujące prawidłowy sposób wydawania decyzji administracyjnej – nakaz czy odmowa.
• Poznasz szczegółowo pozostałe przepisy prawne wskazujące kompetencje innych organów administracji rządowej i samorządowej w przedmiocie potencjalnego naruszenia stanu wody na gruncie.
• Otrzymasz obszerną prezentację zawierająca m.in. aktualne tezy z orzeczeń administracyjnych.
• Poznasz odpowiedzi na między innymi na następujące pytania:
- Czy każde tzw. podniesienie terenu oznacza konieczność prowadzenia postępowania administracyjnego na podstawie art. 234 ustawy Prawo wodne?
- Kiedy umorzyć postępowanie administracyjne w przedmiocie naruszenia stanu wody na gruncie, a kiedy wydać decyzję odmowną?
- W jakiej sytuacji mamy do czynienia ze zmianą stanu wody na gruncie a kiedy mówimy o np. likwidacji urządzenia wodnego?

Program

1. Katalog pojęć i definicji związanych z art. 234 ustawy Prawo wodne: urządzenia wodne, korzystanie z wód, zgody wodnoprawne, likwidacja urządzenia wodnego, obiekty i urządzenia budowlane.
2. Prawidłowa kwalifikacja sprawy w zakresie naruszenia stanu wody na gruncie a zapisy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz innych aktów administracyjnych.
3. Przesłanki do prowadzenia postępowania administracyjnego w przedmiocie naruszenia stanu wody na gruncie:
• Wizja terenowa jako podstawa weryfikacji zgłoszenia.
• Zmiana kierunku naturalnego odpływu wód a zaistnienie szkody.
• Prowadzenie postępowania z urzędu i na wniosek.
4. Prowadzenie postępowania administracyjnego z art. 234 - wyznaczenie stron postępowania, wszczęcie postępowania administracyjnego, zbieranie materiału dowodowego, wydanie decyzji, ugoda pomiędzy stronami.
5. Ekspertyza hydrogeologiczna - zasadność opracowania i zakres dokumentacji.
6. Decyzja administracyjna w przedmiocie naruszenia stanu wody na gruncie – nałożenie obowiązków, odwołanie od decyzji.
7. Wszczęcie postępowania administracyjnego na podstawie art. 234 przed upływem 5 lat od dnia, od zaistnienia szkody.
8. Naruszenie stanu wody na gruncie a obowiązki:
• Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie.
• Państwowych Powiatowych Inspektoratów Nadzoru Budowlanego.
• Wojewódzkich Inspektoratów Ochrony Środowiska.

Adresaci

Pracownicy urzędów miast i gmin zajmujący się problematyką naruszenia stanu wody na gruncie, tematyką planowania przestrzennego, problematyką właściwego zagospodarowania wód opadowych i roztopowych, a także pracownicy administracji samorządowej i rządowej prowadzący sprawy dotyczące utrzymania i budowy urządzeń wodnych.

Informacje o prowadzącym

Inżynier Środowiska. Posiada niemal 20-letnie doświadczenie zawodowe w gospodarce wodnej i ochronie środowiska. Specjalista ds. kształtowania zasobów wodnych i ochrony środowiska, prowadzący postępowania administracyjne w ww. tematyce. Pracownik jednostek samorządu terytorialnego oraz administracji rządowej, posiadający wieloletnie doświadczenie, zarówno z zakresu prowadzenia postępowań administracyjnych oraz pozyskiwania niezbędnych decyzji administracyjnych, w celu realizacji zadań statutowych.

Lokalizacja

Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy

Piotr Kubiak

Specjalista ds. szkoleń
tel. +48 533 849 116
piotr.kubiak@frdl.org.pl

Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 3 lutego 2025 r. cena wynosi 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 11 lutego 2025 r.

Szczegóły wydarzenia

Redakcja portalu www.ngo.pl nie odpowiada za treść zaproszeń.

Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu.