Kup poradnik o fundraisingu dla zespołu i organizacji członkowskich W pakiecie taniej! Sprawdź ofertę >
Gry komputerowe jako pole sztuki: estetyka i eksperymenty artystyczne – warsztaty
Lublin, Polska
za 11 dni
27 września 2025, 11:00
Bezpłatne
Warsztaty będące wprowadzeniem do sztuki projektowania gier poprowadzą dr Radosław Bomba i mgr Wojciech Miedziocha z Centrum Badań Gier UMCS. Zapraszamy do Inkubatora Lubelskiej Dzielnicy Kreatywnej.
Czy gry komputerowe mogą być sztuką? Podczas tych warsztatów pokażemy, że tak – i to w wielu wymiarach.
Spotkanie jest okazją, by spojrzeć na gry nie tylko jako rozrywkę, ale też jako przestrzeń twórczości, eksperymentów i artystycznych poszukiwań.
Część pierwsza to wprowadzenie teoretyczne do najciekawszych artystycznych eksperymentów w grach. Uczestnicy poznają estetyki retrogamingu, przykłady post-cyfrowości akcentujące niedoskonałość technologii, a także gry tworzone w duchu hand made digital, czyli łączące rękodzieło z cyfrowym medium. Omówimy także, jak do gier przenikają strategie i pomysły zaczerpnięte z awangardy artystycznej, dzięki czemu powstają dzieła wymykające się tradycyjnym kategoriom „rozrywki”.
Część druga ma charakter praktyczny i przybliża kulisy pracy nad grą. W prosty sposób wyjaśnimy, jak działa branża game dev, jakie są główne etapy powstawania gry i jakie narzędzia wykorzystują twórcy. Uczestnicy zobaczą, jak od pomysłu przechodzi się do koncepcji narracyjnej, projektowania przestrzeni i wreszcie samej realizacji. To część, w której teoria spotyka się z praktyką – pokazując, jak różne wizje artystyczne można przekuć w gry.
Warsztaty mają formę otwartego spotkania – inspirującego i interaktywnego. To świetna okazja, by przekonać się, że gry komputerowe mogą być czymś więcej niż tylko graniem: mogą stać się dziełem sztuki i polem twórczych eksperymentów.
Zapisy na bezpłatne warsztaty poprzez FORMULARZ
dr Radosław Bomba – badacz, nauczyciel akademicki, animator kultury cyfrowej. Absolwent kulturoznawstwa i socjologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz studiów podyplomowych Ochrona własności intelektualnej (UMCS, 2014) i Grafika komputerowa i DTP (UMCS, 2015). Od 2006 roku pracuje w Instytucie Kulturoznawstwa Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, gdzie po obronie pracy doktorskiej (2012) pełnił funkcję adiunkta, a od 2021 roku profesora nadzwyczajnego. Zainteresowany wizualizacją wiedzy, humanistyką cyfrową, analityką kulturową, antropologicznymi aspektami gier komputerowych, ludologią, cyberkulturą, kulturą cyfrową, nowymi mediami oraz ich wpływem na przeobrażenia społeczno-kulturowe.
mgr Wojciech Miedziocha – z wykształcenia kulturoznawca, zawodowo grafik 3d i projektant z kilkuletnim doświadczeniem, brał udział w realizacji wielu projektów multimedialnych i gier wideo. Od 2009 roku stały współpracownik ośrodka Brama Grodzka Teatrr NN gdzie współrealizował multimedialne projekty 3d. Współrealizuje oprawę multimedialną stałych wystaw archeologicznych w muzeach. Poza realizacjami do instytucji kultury współprzygotowywał modele 3d do kilku gier wideo np.„Electro ride”, „The Berlin Wall”,, „Restaurant Flipper”, „Cooking Championship”, „Sunrise GP”. Przrowadzi webinary, warsztaty i konsultacje z zakresu tworzenia gier komputerowych. Jest stałym współpracownikiem festiwalu Typolub poświęconego poświęconego typografii i grafice użytkowej.
Organizator:
Centrum Kultury w Lublinie
Miasto Lublin
Lublin ESK 2029
Współorganizator:
Tytonie.art / Lubelskie Zakłady Tytoniowe
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych: Rozwój Sektorów Kreatywnych.
Zrealizowano przy wsparciu Miasta Lublin.
Szczegóły wydarzenia
-
Rodzaj wydarzenia:Bezpłatne
-
Początek wydarzenia:27 września 2025, 11:00
-
Zakończenie wydarzenia:27 września 2025, 14:00
-
Miejsce:Tytonie.art, ul. Smoluchowskiego 1
Lublin, Polska
-
Organizator:
-
Telefon:Pokaż
Redakcja portalu www.ngo.pl nie odpowiada za treść zaproszeń.
Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu.